خرید ملک یا ماشین

خرید ملک یا ماشین

چکیده محتوای صفحه

خرید ملک یا ماشین

یکی از دغدغه های اغلب کسانی که مقداری پس انداز یا پول دارند این است که چطور می توانند از پس انداز خود به نحو احسن استفاده نموده و یا در چه زمینه ای بهتر است آن را سرمایه گذاری کنند.

خرید ملک یا ماشین معمولا یکی از بهترین گزینه های پیش رو می باشد، اما اینکه سرمایه گذاری روی ملک بهتر است یا ماشین به عوامل زیادی بستگی دارد، جدای از اینکه تصمیم خریدار چه باشد باید به این بنگریم که سرمایه گذاری بر روی کدام مورد در طولانی مدت می تواند سوددهی بهتری داشته باشد.

بنابراین قبل از خرید ملک یا ماشین باید وضعیت و آینده بازار خرید ملک یا ماشین مورد بررسی قرار گرفته و همچنین بر اساس نیازی که در حاضر وجود دارد بهترین تصمیم را اتخاذ کرد، البته به جای تمرکز بر روی  خواسته بهتر است بر روی نیاز زمان حاضر تمرکز کرده تا دریابیم کدام تصمیم منطقی تر است.

خرید ملک بهتر است یا ماشین؟

خرید ملک یا ماشین، کدام بهتر است؟ اغلب برای کسانی که خانه ندارند آرزو دارند که سرمایه خود را صرف خرید ملک کرده و به مرور در آن اقدام به ساخت و ساز کرده و خانه ای با امکانات مناسب برای خود بسازند، بنابراین سرمایه گذاری بر روی خرید ملک به جهت صاحب خانه شدن و داشتن امکانات رفاهی بهتر در آینده از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

داشتن ماشین نیز یکی از آرزوهای مهم کسانی است که ماشین نداشته و مجبور هستند اغلب اوقات از وسایل نقلیه عمومی و یا غیره استفاده نموده که در این صورت بیشتر زمان و هزینه های آنها صرف این مورد می گردد.

داشتن ماشین به این افراد کمک می کند تا در زمان رفت و آمدهای خود صرفه جویی نموده و متحمل هزینه های اضافی جهت پرداخت کرایه نشوند.

پس خرید ملک یا ماشین و اینکه خرید کدام یک در الویت قرار دارد بیشتر به نظر و تصمیم خود فرد و شرایط و امکانات حال حاضر او بستگی دارد.

وضعیت و شرایط اقتصادی یکی از مهمترین عوامل موثر بر تصمیم گیری بوده که تعیین می کند خرید کدام یک در شرایط حال حاضر بهتر و مفیدتر می باشد.

خرید ملک بهتر است یا ماشین؟

جهت ارتباط با کارشناسان ما از طریق شماره زیر تماس حاصل فرمایید

مزایای خرید ملک یا ماشین

همانطور که می دانید خرید ملک یا ماشین به افزایش رفاه اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی افراد کمک بسزایی کرده و سبب آسایش و آرامش بیشتر افراد در زندگی روزمره می گردد.

از مهمترین مزایای خرید ملک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ملک همیشه باارزش بوده و در طولانی مدت به قیمت و بهای آن اضافه می شود.
  • ملک قابلیت ساخت و ساز داشته و می توان به دلخواه کاربری آن را که می تواند مسکونی، تجاری و یا اداری باشد را تعیین کرد.
  • امکان اجاره یا رهن ملک وجود داشته که از این حیث می تواند سودهی عالی داشته باشد.
  • امکان دریافت وام و تسهیلات برای زمین یا ملک جهت ساخت و ساز در آن وجود دارد.

از مهمترین مزایای خرید ماشین می توان موارد زیر را برشمرد:

  1. خودرو نیز به همانند ملک ارزش بالایی داشته و می تواند به عنوان نوعی سرمایه گذاری با بازدهی بالا قابل توجه باشد.
  2. خرید خودرو به ویژه اگر خودروی خارجی باشد در دراز مدت تحت تاثیر نوسانات ارز گرفته و به مرور به قیمت آن افزوده می شود.
  3. ماشین همانند ملک قابلیت استفاده را داشته و به راحتی و رفاه بیشتر دارنده آن کمک زیادی می کند.

درست است که خرید ملک یا ماشین به عنوان نوعی سرمایه گذاری مورد توجه بسیاری است، اما ماشینی که قرار است به منظور سرمایه گذاری خریداری شود باید دارای یک سری ویژگی ها باشد، در این میان خودروهای خارجی به دلیل نوسانات قیمت ارز و همچنین کیفیت و کارایی بهتری که دارند به عنوان سرمایه گذاری ارجحیت دارند.

مزایای خرید ملک یا ماشین

نکات قابل توجه قبل از خرید ملک یا ماشین

درست است که خرید ملک یا ماشین به عنوان نوعی سرمایه گذاری مطمئن و پرسود به خصوص در طولانی مدت اهمیت بالایی دارد، اما قبل از خرید به جهت اینکه ملک یا ماشین مشکلی از لحاظ حقوقی یا فنی نداشته باشند باید به موارد زیر دقت نمایید:

  1. تطبیق مشخصات خودرو با سند خودرو قبل از خرید الزامی است.
  2. حتما به مشخصات فنی خودرو دقت کرده و برگه معاینه فنی و سلامت خودرو را فروشنده دریافت نمایید.
  3. قبل از خرید حتما از کارشناس خرید خودرو استفاده نموده تا گرفتار افراد کلاهبردار و شیاد نشوید.
  4. قبل از خرید ملک یا ماشین از مالکیت حقوقی فروشنده خانه یا ماشین اطمینان حاصل کنید.
  5. قبل از خرید از هویت فروشنده اطمینان حاصل کرده و مدارک هویتی او را به دقت بررسی کنید.
  6. امکانات و مشخصات خانه را با سند ملک قیاس کنید، مشخصاتی از قبیل پلاک ثبتی، کد پستی، متراژ خانه، انشعابات آب، گاز، برق و تلفن، آدرس دقیق ملک و … قبل از خرید الزامی است.
  7. از خرید خانه های توقیفی و یا املاکی که در رهن بانک هستند و بدهی دارند اجتناب کنید.

سخن پایانی

اینکه خرید ملک یا ماشین، کدام بهتر است به عوامل متعددی بستگی دارد که از میان آنها تصمیمات شخصی و نیاز حال حاضر افراد و همچنین میزان سرمایه افراد حرف اول را می زند.

اما چیزی که بدیهی است، این است که سرمایه گذاری چه برای خرید ملک باشد چه ماشین هر دو پرسود بوده و در طولانی مدت می تواند به افزایش سطح رفاه اجتماعی و کیفیت زندگی افراد کمک بسیار کند.

از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری بر روی ملک می توان به برگشت سرمایه به همراه سود در طولانی مدت، امکان استفاده از ملک و دریافت وام و تسهیلات جهت ساخت و ساز، امکان دادن اجاره و رهن ملک و برخی موارد دیگر اشاره داشت.

اما قبل از خرید ملک یا ماشین لازم است یک سری نکات مهم را مد نظر داشته باشید که مهمترین آنها یکی بررسی مشخصات و امکانات ملک یا وسیله نقلیه بوده و دیگری احراز هویت واقعی فروشنده می باشد.

به همین منظور مراجعه به کارشناس خرید ملک یا خودرو و بهره گیری از دانش و اطلاعات اشخاص حقوقی نظیر وکلای رسمی می تواند در این زمینه بسیار مفید و موثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *