رهن ملک آپارتمانی

چکیده محتوای صفحه

رهن ملک آپارتمانی

امروزه به دلیل بالا رفتن قیمت خرید ملک و صاحب خانه شدن که تبدیل به یک خواسته ی تقریبا سختی شده است ، باید در ابتدا بتوانید یک ملک را اجاره کنید. اجاره نشینی در ملک های آپارتمانی  نیز به دو دسته تقسیم شده است ، یکی اجاره و پرداخت ماهانه پول و دیگری نیز رهن ملک آپارتمانی می باشد. ما هم در این مقاله قصد داریم که برای شما از رهن کردن آپارتمان نیز ، اطلاعاتی را ارائه بدهیم.

کلمه رهن ملک به چه معنای است؟

اجاره نشینی به دو صورت  انجام می شود ، یکی اجاره کردن یک ملک که باید به صورت ماهانه نیز که یک مبلغی پرداخت شود ، به عنوان اجاره خانه به صاحب ملک و همچنین رهن ملک آپارتمانی نیز به این صورت است که نیازی به پرداخت اجاره بها هر ماه وجود ندارد ، و در ابتدای رهن ملک باید مبلغی بیشتر با پرداخت کرد.

همچنین امروزه رهن کردن آپارتمان نیز بیشتر رواج پیدا کرده است ، چرا که اجاره بها در هر ماه کمی مشکل ساز است ، و قطعا با رهن بهتر سازگاری پیدا می‌کنند ، که همینطور باید در پایان مهلت رهن آپارتمان صاحب خانه تمامی پول را ، به مستاجر و بدون هیچ گونه کاستی آن را پرداخت کنند.

چه اقداماتی لازم است تا رهن ملک آپارتمانی انجام شود؟

برای اینکه بخواهید با خیالی راحت  و آسودگی خاطر ، به ثبت یک اسناد مهمی بپردازید نیاز است که یک سری از اقداماتی را رعایت کنید و به درستی انجام دهید تا بعدا دچار مشکلی نشوید ، حالا برای رهن کردن آپارتمان نیز باید چند مورد مهم و اساسی را در ثبت قرارداد نامه را رعایت کنید ، تا بتوانید به زودی اساس کشی به منزل جدید که رهن کرده اید بروید.

اقدامات لازم برای رهن ملک آپارتمانی عبارتند از :

  •  یک : رفتن به یک ثبت اسنادی مطمئن و قابل اعتماد برای هر دو طرف
  • دو : همینطور پرداخت پول به طور کامل به صاحب ملک
  • سه : نوشتن تمامی مشخصات هر دو طرف به بنگاهی برای ثبت در قرارداد نامه
  • چهار : کپی گرفتن از قرارداد نامه برای هر دو طرف
  • پنج : امکان نوشتن قرارداد برای هر چند مدت سال که می‌خواهید از یک سال به بعد
  • شش : نوشتن هر نوع خواسته و یا نکته اس که برای صاحب ملک مهم است ، که مستاجر به آن توجه ویژه  تری داشته باشد

چه ویژگی های باعث تعیین یک رنج قیمتی برای رهن ملک آپارتمانی می شوند؟

توجه داشته باشید که برای اینکه بر هر چیز بتوان یک قیمت گذاری داشته باشید ، نیاز است که بتوان به ویژگی ها و مشخصاتی که دارد دقت کرد و با توجه به آن ویژگی ها است که یک رنج قیمتی معینی ایجاد می شود.

در ملک ها نیز چه آپارتمانی و چه ویلایی  هم یک سری از ویژگی های هستند ، که باعث شده اند رنج قیمت های مختلفی برای رهن ملک آپارتمانی که در این مقاله مد نظر برای ما هست ، ایجاد کند.

ویژگی های که باعث تعیین رنج قیمتی رهن ملک آپارتمانی هستند ، عبارتند از :

  • یک : متراژ ملک
  • دو : قیمت فروش ملک آپارتمانی
  • سه : موقعیت مکانی ملک
  • چهار : مصالح ساختمانی بکار رفته در سازه ملک
  • پنج : امتیاز های که در ملک وجود دارند
  • شش : سال ساخت شدن ملک
  • هفت : در دسترس بودن ملک به تمامی خدمات رفاهی و درمانی و تجاری
  • هشت : مدل نما و مدل بنا در ملک

هر چقدر که هر کدام از این نوع موارد نام برده شده ، در ملک مورد تایید شما بهتر و با کیفیت تر باشند باعث افزایش رنج قیمتی برای رهن ملک آپارتمانی ، می شوند.

با یک نمونه یک قرارداد نامه رهن ملک آشنا شوید

باید بدانید که همیشه در مدل ثبت یک قرارداد نامه برای رهن و اجاره منزلی ، باید چارچوب خاصی را برای یک متن که نیاز است نوشته شود رعایت شود ، و  با دقت هر بنگاهی بتواند بنویسد.

برای مثال باید در برگه قرارداد نامه باید که تمامی مشخصات کامل مستاجر و موجر نوشته شود ، مشخصات کامل و دقیق دستگاه آپارتمانی که دارد به اجاره رهن داده می شود نیز مشخص شود ، مدت زمان مورد نیاز برای رهن ملک توسط خواسته مستاجر که مورد تایید موجر است نیز نوشته شود ، مبلغی که دریافت شده توسط موجر از مستاجر نیز باید به طور دقیق قید شود  ، امضای هر دو طرف قرارداد مهم و نیاز است ، وجود دو شاهد هم  برای نهایی شدن قرارداد نامه بسیار ضروری و نیاز است که حتما باید حضوری در املاکی داشته باشند.

سخن آخر

می توان گفت که اخیرا نیز رهن خانه ها رواج یافته است و به نسبت اجاره کردن یک ملک  ، بهتر و مناسب تر است. سعی کردیم که در این مقاله راجع به اینکه چگونه می توان اقدام به رهن ملک آپارتمانی ، کرد و این عمل نیاز مند به چه روش و نکاتی می باشد تا بتوان در زمانی کوتاه ، صاحب یک ملک آپارتمانی شیک و به صرفه ای شوید. مشاورین کا در املاک محمد آماده خدمت رسانی در تمامی مراحل رهن کردن یک آپارتمان مناسب به مشتریان عزیز می باشند.

املاک محمد

ساخت ویلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *