نکات ساختمان سازی

نکات ساختمان سازی

چکیده محتوای صفحه

نکات ساختمان سازی

امروزه که ساختمان سازی ها بسیار در صنعت خود پیشرفت های زیادی کرده است، که باید با هر کدام از این موارد مهم آشنا شوید. همینطور که گفته شد این پیشرفت ها دارای یک سری از نکات و شرایط جدیدی شده اند، که باید با دقت بر آن ها کار را جلو برد. ما قصد داریم که برای شما در این مقاله از این نکات ساختمان سازی و دیگر مسائل مربوط به ملک که واجب هستند، اطلاعاتی کاربردی و مناسبی را ارائه بدهیم.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ساختمان سازی

 با چند مورد از نکات ساختمان سازی آشنا شوید

توجه داشته باشید که ساختمان سازی جزو کار های است که بسیار به دقت بالا نیاز مند است، چرا که باید برای هر نوع از ساختمان از ابزار الات و مصالح و نقشه و طراحی هاس با کیفیت بالایی استفاده کرد، به این دلیل که هر مدلی که از ساختمان مانند تجاری و مسکونی و صنعتی و خدماتی باشد رفت و آمد های انسان ها در آن ها می باشد که از این نظر حساس می باشد.

چند مورد از نکات ساختمان سازی عبارتند از :

  • حتما باید به زمین و محوطه ی که قرار است در آن قسمت ساختمانی ساخته شود دقت کرد، و از نظر هموار بودن سطح زمین اطمینان حاصل کنید دارای فرو نشست و یا شکاف و یا نرم بودن سطح خاک نداشته باشد.
  • و اینکه از تمامی چند ساختمانی که در اطراف این محل و زمینی که مد نظر شما است، مطمئن باشید که دارای سازه های قوی و محکمی هستند و در صورت بروز هر نوع مشکلی برای آن ها برای سازه ی شما دچار دردسری نشوند هر چه دور و اطراف محکم تر ساختمان شما نیز خطری آن را تهدید نخواهد کرد.
  • سعی کنید حتما در اول کار از سطح زمین اقدام به گود برداری کنید، و چن متری از سطح معمولی زمین پایین تر بروید و هر چه از آهن و تیرآهن و ستون در آن قسمت است بکار گیری شود ساختمان و سازه دارای ویژگی های قوی تری خواهد بود.
  • استفاده کردن از بروز ترین ابزار الات و مصالح بسیار مفید تر خواهد بود و از طرفی کار سریع تر نیز پیش خواهد رفت، و مقاومت و دوام بالایی را برای سازه ایجاد خواهند کرد که حرف اول را همین مورد می زند.
  • هیچوقت نباید مجوز را از یاد برد حتما باید برای هر متراژ که بالا تر از متراژ تعیین شده است، به اداره ی مربوطه رفته و برای بنای خود اقدام به اخذ مجوز کرد که این کار باعث می شود که دیگر شهرداری در وسط کار دست به جلوگیری از ادامه ی کار و یا دست به تخریب سازه بزند.

 با چند مورد از نکات ساختمان سازی آشنا شوید

چه عواملی و نکات ساختمان سازی باعث تعیین رنج قیمتی آن می باشند؟

برای فروش و یا خرید هر نوع از ساختمان ها همیشه عوامل و نکاتی وجود دارند که آن ها باعث تعیین کردن یک رنج قیمتی خاص و معینی برای ان خواهند شد.

عوامل تعیین رنج قیمتی برای ساختمان عبارتند از :

  • متراژ زمین و زیر بنای سازه
  • موقعیت مکانی ملک
  • تعداد پارکینگ
  • تعداد اتاق
  • انباری
  • بالکن و تراس
  • دوربین مدار بسته
  • سال ساخت ساختمان
  • نمای بیرونی بنا
  • نزدیکی به مرکز شهر

اجاره و یا رهن ملک کدام یک بهتر است؟

اگر ملکی دارید که از نظر استفاده کردن آن را نیازی ندارید می توانید به فکر اجاره و یا رهن دادن آن باشید که اگر بخواهیم از بیت این ها یک مورد را بهتر بدانیم قطعا که رهن بهتر است و برای هر دو طرف این مورد مناسب تر می باشد.

چرا که از نظر اجاره دادن ماهانه این مورد مستثنی است اما مبلغی که به عنوان رهن دریافت خواهد شد نیز مبلغ خوبی می باشد برای صاحب ملک و از طرفی نیز برای مستاجر هم که نیاز نیست هر ماه به پرداخت اجاره بپردازد هم مناسب است.

اگر شما در تمامی نکات ساختمان سازی موارد گفته شده را رعایت کنید، قطعا در انجام اجاره دادن ملک خود نیز بهتر می توانید اقدام کنید چرا که ساختمانی خوب و مطمئن و محکمی دارید که هر مستاجر علاوه بر زیبایی که دارد جذب امن بودن ملک نیز خواهد شد.

 سخن آخر

سعی کردیم که در این مقاله راجع به اینکه نکات ساختمان سازی چیست، و چه روش و چه شرایطی را باید حتما در انجام این ساخت و ساز رعایت کرد که نتيجه ی کار بهتری را داشته باشید مطالبی مفید و مختصری را مطرح کرده باشیم تا با مطالعه این سبک از مقاله ها بدانید که چقدر مسائلی که برای ساخت یک ساختمان نیاز است مهم و اساسی می باشند.

بیشتر بخوانید: ساخت ملک تجاری چه مراحلی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *